dinsdag 30 september 2008

marmberbijltje zonder staart

Vorige vrijdag vertrokken we voor een weekendje Sunparks met enkele vrienden. Aangezien we van vrijdagmiddag tot zondagavond weg zouden zijn, ben ik al op donderdag begonnen met de vissen goed te voeren.

Aangezien de marmberbijltjes er nog niet lang inzitten, kijk ik altijd of ze wel allemaal goed eten. Wat niet altijd makkelijk is met 12 door elkaar friemelende visjes. En toen merkte ik plots dat één van de marmerbijlzalmpjes geen staart meer had.

Gelukkig eet hij nog goed en hoewel hij soms een beetje afzonderlijk zwemt, zit hij meestal toch in het schooltje. Ik hoop dus dat de staart opnieuw bijgroeit en er verder geen complicaties optreden. Maar het liefst vanal zou ik natuurlijk willen weten wie de schuldige is. Andere marmerbijltjes? De platy's die weer aan het kweken zijn voor dood (kan íemand mij daarvan verlossen aub)? De zoengoerami of de Pardalis?

Iig ga ik nog even wachten met corydorassen te steken tot het helemaal duidelijk is wat er aan het handje is!

Ohja, ik ga naar goede gewoonte proberen om een foto te maken, maar aangezien die beestjes nooit stilzitten, zal het niet makkelijk zijn.

Geen opmerkingen: