zondag 7 september 2008

stap 5: nieuwe planten

Het laatste deeltje van de inrichting, is natuurlijk het selecteren van planten. Aangezien ik een Zuid-Amerika biotoop wil nabootsen, wil ik dus enkel Z-A planten hebben ook. Gelukkig zijn er veel mensen te vinden die geregeld snoeien in hun bak en niet te beroerd zijn om deze "overschotten" die anders in de vuilbak zouden belanden, te delen met hun medeaquarianen.

Zo heb ik al kunnen wat valisneria spiralis wisselen voor Braziliaanse klimop (die is al een tijdje op de foto's van mijn bakje te zien), en onlangs kreeg ik ook nog wat takjes Lindernia rotundifolia Variegated opgestuurd met de post van iemand. Dit is een prachtig plantje met een mooie tekening op de blaadjes. Helaas geen Z-A, maar ik hou hem er voorlopig toch nog in. In afwachting dat ik een bakje heb opgezet voor mijn dwergkogeltjes. Dan verhuist die daarnaar.

En binnenkort ga ik waarschijnlijk eens langs in Sint-Niklaas bij iemand die behoorlijk wat van Z-A afweet en enkele bakken heeft staan. Als het snoeitijd was, ging hij iets laten weten.

Hieronder alvast een fotootje van beide plantjes die er sindskort inzitten:

Braziliaanse klimop

Lindernia rotundifolia Variegated

Geen opmerkingen: