vrijdag 1 augustus 2008

nog hout!

Geheel onverwacht en omwille van de foute weersvoorspelling van woensdag, ben ik gisteren met de auto naar het werk gereden.

Normaal ga ik altijd met de fiets, ook al is dat een goeie 10 km, maar als ze onweer voorspellen, neem ik toch liever het zeker voor het onzekere. En eigenlijk maar goed, want het was veel te warm weer om te fietsen, 31 graden, alsjeblief!

Dus, aangezien ik met de fiets was, ben ik nog eens langsgegaan bij Hippocampus in Lovendegem. Daar heb ik me 3 nieuwe stukjes hout aangeschaft. De inspiratie kwam na heel wat foto's gezien te hebben van andere Zuid-Amerika bakjes, en die zijn toch nog steeds het mooist met veel stukken hout in. Het was dus weer houtsoep! ;-)


Hieronder zie je de nieuwe stukjes , rechts omwikkeld met braziliaanse klimop, iets meer naar links nog een stuk en dan middenvooraan een mooi stuk mopani hout dat nog geen vaste plek heeft.


Verder had ik via Kapaza ook nog contact gehad met iemand uit Waarschoot, op een boogscheut van Lovendegem. Die had een klein bakje van 5 liter (bleek nadien 9 liter te zijn), dat ik gratis mocht komen halen. Heel vriendelijke man, die geen aquarium maar wel een vijver met koi's, een vijvertje met geelwang schildpadjes en 4 koppels ara's. Prachtige beesten! Ooit had hij dat bakje voor schildpadjes voor zijn zoontje gekocht. Beetje naïef, maar beginnersfouten hebben we allemaal gemaakt.

Iig heb ik er dus een klein bakje voor levend voer bij. Dat ga ik gebruiken om artemia-kreeftjes in op te kweken ofzo. Zoals je ziet, staan er dus weer heel wat nieuwe zijprojectjes op stapel en begint de ZA-bak al wat beter vorm te krijgen. Het komt goed, het komt goed!

Geen opmerkingen: