donderdag 5 juni 2008

1 down, 3 to go

Deze ochtend was er nog niets veranderd in de fles-opstelling die ik had opgezet gisteravond, behalve dat ze nu allemaal bovendreven. Aangezien de fles misschien toch niet zo'n optimale omgeving voor ze was, heb ik ze deze ochtend dan maar tussen de drijfplanten van de gezelschapsbak gegooid. Daar lagen ze vanavond dus nog steeds.

Toen ik er daarnet eentje opnam, was het wel zeker: 1 van de twee blauwe appelslakken is dus zo dood als wat. Het was overigens ook de eerste die kwam drijven volgens mij. Op de foto hieronder kan je duidelijk zien dat het lijfje volledig uit de schelp hangt en reageren doet ie niet. Bumber :(


Als het met de andere drie dezelfde weg opgaat, is dit alvast een vrij nare eerste ervaring met appelslakken. Hopelijk gaat het met de andere drie wat beter, maar ik heb er geen goed gevoel over... Het enige dat ze nog maar gedaan hebben is drijven. Dan was ik beter af geweest met een rubberen badeendje. Achja, nog maar een beetje geduld hebben zeker? :(

Geen opmerkingen: