woensdag 4 juni 2008

L-21 of Pterygoplichthys pardalis

Zo, intussen heb ik ook de tijd genomen om eens op PlanetCatfish te kijken welk L-nummer ik nu juist heb. Het zou een L-21 of Pterygoplichthys pardalis moeten zijn. Hieronder zie je een foto van mijn beest (want hoe noem je anders zo'n ding van +25 cm?). En als je op de link hiervoor klikt, kom je op de foto's uit van PlanetCatfish.

Volgens mij is het die dus. Zeker aangezien in de omschrijving staat, dat het een Pterygoplichthys is als hij meer dan 10 rugvingraten heeft. En de mijne telt er 13. Als ik mis ben, feel free om een reactie te plaatsen!





kleine update: intussen heb ik dit artikel gelezen.

het verschil tussen een pardalis en disjunctivus, is de tekening op de buik. Nu heeft m'n vriendin gisteren toevallig een zeer mooie foto kunnen nemen terwijl hij tegen de zijwand hing (ikzelf heb de voorbije week al uren gewacht op zo'n moment, maar had minder geluk) ;-) Zoals je kunt zien, is de buik gevlekt en niet gestreept (wormachtig). Dus zeker een pardalis. Weten we dan ook alweer!



PS: je ziet mijn 10 jaar oude zoengoerami ook poseren. Dat is pas een fotomodel. Altijd als ik mijn L-21 wil trekken, komt ie ervoor zwemmen.

Geen opmerkingen: