donderdag 19 juni 2008

nieuw kweek/quarantaine bakje!

Gedurende een paar dagen houd ik kapaza in de gaten, op zoek naar een klein bakje om dienst te doen als kweekbakje of quarantainebakje voor nieuwe vissen enzo. En kijk, nog geen week verder en ik heb een mooie deal kunnen sluiten. Vanavond ben ik na het werk dus even naar Evergem gereden om een Sera 60 (60*30*30) te gaan ophalen. Lichtkap, TL-buis, filter en verwarmingselement incluis.

Ik was wel een klein beetje ontgoocheld omdat het schakelaartje niet bleek te werken, tenzij je het ingeduwd houdt. Maar goed, een nieuw schakelaartje kost nu ook niet zoveel. Het filtertje zelf stelt niets voor, maar ik heb normaal wel nog een oude binnenfilter staan die wel goed werkte. Eens zien of die het na 10 jaar nog doet.

Mijn vriendin keek wel een beetje raar op toen ik toekwam met "nóg een aquarium" en wou alvast liever niet dat die ook in de living kwam te staan. Dus komt ie waarschijnlijk in de bureau te staan. Een projectje voor later, uiteraard. Laat ik maar eerst beginnen met mijn bak in de living mooi ingericht te krijgen. Dit weekend bv. eens proberen al wat plantjes te laten wortelen. En de fotoshoot van het kienhout online zetten, uiteraard.

Geen opmerkingen: