maandag 9 juni 2008

Aquarianen Gent

Zo, dit weekend heb ik mijn licht eens opgestoken bij de Aquarianen Gent. Vrijdagavond was er een quiz bezig toen ik binnenviel. Gelukkig waren ze al aan het deel "algemene kennis", want bij het overlopen van de antwoorden achteraf, merkte ik dat ik maar bitter weinig meer weet van al die planten en vissen.

Alleszins al even kennis gemaakt met enkele mensen en gezien dat er veel kennis aanwezig is in de club. Zowel op gebied van onderhoud en verzorging, als van het zelf maken van aquariums en buitenfilters tot zelfs achterwanden enzo. Ik zal er zonder twijfel veel kunnen bijleren.

Zondagochtend was het clublokaal zoals elke zondag geopend. Dan kreeg ik de kans om "het viskot" eens belicht te zien. Want vrijdagavond was het licht van de aquariums natuurlijk al uit. Een mooie collectie vissen in wel zeker 30 bakken! Wat een luxe om zo'n eigen lokaal te hebben als aquariumclub! Via de club kun je dus ook vissen, planten en voedsel kopen aan democratische prijzen. Ik heb even de lijst bekeken van vissen, meer bepaald corydorassen en moet toegeven dat ik onder de indruk was. Meer dan 30 soorten kunnen besteld worden.

Intussen ben ik ook verder aan het nadenken over mijn Amazone-vissenbestand. Tot dit weekend dacht ik alvast aan Corydoras Rabauti, maar intussen moet ik toegeven dat mijn voorkeur naar de Corydoras Trilinneatus gaat. Ook gekend als Corydoras Leopardus. Verder blijft mijn L-21 zeker zitten en komen er wsch nog een schooltje marmerbijlzalmpjes bij en een koppeltje dwergcichliden ofzo. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

Iig nog tijd genoeg om erover na te denken. Geduld is de belangrijkste eigenschap van een goeie aquariumhouder. En laat ik maar eerst eens zorgen voor een zandbodem voor de cory's en wat mooie beplanting...

Geen opmerkingen: